Saturday, February 12, 2011

perihal sekarang?


hi..!!
nowadays..wah..hihi..xla..arini nk citer pasal zaman skrg..urm..pertamanya da lame xtido lmbt cam gini..hihi..
da next is..kawen zaman skrg.huhu..stating dr taun lepas sampai la ke taun ni da ramai kwn2 aku yg da kawen.alhamdulillah..bgus la kan.semakin ramai la nnt umat manusia rite.mmg itu pon antara tujuan kawen selain mengelakkn berlakunya maksiat..tp kan..ad gak sedikit kemusykilan kt ati ni la kan..bukan ap.ramai yg da kawen..tp paham ke x ap guna nye korg ni kawen?yep, wpon aku xg kursus kawen lg kan..tp sekurangnye aku ske tnye pe yg diorg blajar time g kursus tu.sekurangnye tambah ilmu aku sblom g kursus tu kan..(aku xg lg coz lmbt lg nk kawen..hihi) tp yg pasti time kursus tu mcm2 di ajarkan dr penceramah yg b'tauliah. so tu xpela kan..yg musykilnye la kan..diorg ni paham ke x??da 2x aku ulang..huhu..n diorang ni btoi2 da ready ke or ikot suasana je?ye la kan..kwn2 da ramai kawen..pastu ble parent or anty yg annoyin' plak bertnye kan..so mle la kan xsenang duduk.n tambah2 lg ble ad yg rse umo makin tambah.huhu..
bg aku la kan..kawen tu bukan la benda yg mudah kalo ikot zaman yg makin ari mkin byk cbrannye ni kan.btoi, xsume org akn stuju dgn pe yg aku ckp kn ni..tp bg aku ni antara sikit sbyk yg penah aku tgk d sekeliling aku la kan..

da 1st thing's--> duit::urm..duit ni skrg big problem.kdg2 xde duit pon org leh gado..huhu..dulu time b'cinta kdg2 je syer..tp kdg2 tetap masing2 nye duit.n kdg2 ad gak tuh b'kire.huhu..tp xpelah kan.name pon b'cinta.haha..tp ble da kawen?ha..time ni la kan truji sketika kalo xpandai atur..coz tis time sume da kne pikir utk be'2 okeh..n for da next generation yg akn d create kan..btoi x?xkan da kawen nnt pon nk pinjam ngan kwn2 kan? kalo ngan famili myb diorg paham.tp kalo da slalu sgt mau ad yg kne lecture free pasal umah b'tangga ni kan.hahaha..tat why ble nk kawen porg slalu pesan kne kukuh kan ekonomi. n itu bukan la skema jawapan utk soklan2 "ble nk kawen" okeh! coz itulah realitinye..bukan sng weh..huhu..

da 2nd thing's--> tanggungjawab pd pasangan masing2:: dulu time b'chinta kemain lg caring and sharing..pastuh?mmg xramai yg mcm nih..tp ble tgk paper arituh yg citer kt m'sia pon da ramai yg b'cerai berai..so msti benda nih pon da jdik slh stu sbb kan..huhu..

tu je la kot yg aku nk bebel kan..wpon aku nih lom kawen. tp ni merupakan peringtan la utk diri aku n kawan2 yg lom kawen kan..yg da kawen diorg ckit sebyk da pandai handle..cme setgh2 je lg yg agak sin alif nga lam. hihi..masalh sendiri tp g mintak kawan yg tgh blaja nih g setel..urm..penim!!


0 kata hikmat:::