Monday, February 14, 2011

Anjakan Paradigma..


salam sejahtera..:)

owh..arini stat minggu islamic kt kampus..tgk diorg nye perjalanan xtiviti sangat menarik.tp tu lah kan..blom tentu lagi bley join..knp?itu jangan d tanye.rutin manusia biase seperti aku yg kadang kala lebih suke bersembunyi d bilik sendiri.ketenangan kunun nye..hihi..okeh b'balik pada topik.arini diorg stat ngan menjual2 brngan yg b'bentuk islamik. cam buku, bandana or omputeh nye bandage rite?huhu..t'shirt muslimah n sebagainye..tp yg paling menarik perhatian aku mestilah buku kan3..??hihi..aku kan gile buku yg amat2 la..selain dr baju+sluar..rsenye aku lg addicted pd buku la kot.hahaha..tp rase bahgia gle ble dpt duk kt kedai buku.kalo tinggal aku b'jam2 kt ctu pon xpe..waahh..~~ adoi..ske lari dr topik.huhu..

nak tau knp aku kte anjakan paradigma arini? sbnarnye ad benda kt ctu yg telah wat aku cam tersentuh hatikah itu??ntah la..susah utk d describekan.haha..cukuplah aku bley ckp.kdg2 dlm kehidupan kite ni kite memerlukan sesuatu perubahan.yg pasti nye perubahan itu sesuatu yg lebih baik dr sebelom nye rite?dan utk melakukan perubahan itu yg pastinye sume2 dlm diri+hati+jiwa+jantung mestilah mantop..btoi kan??xmo la nnt separuh2 jalan..tu mcm srupa la gak kan xde prubahan.huu~~ sbb bg aku yg d maksud kan anjakan paradigma ni sesuatu perubahan yg akan kekal pada diri kite. xkesah la pe org ckp or pandang perubahan yg jadik tu xkan t'pesong sma skali..wah..mcm philosophy..hihi..tp itu la hakikatnye kan. kalo x, xde la org panggila anjakan paradigma kan3??

tp yg pasti perubahan itu ttp perlu dlm tetiap idup kite.samada baik or x itu t'pulang pada diri kite masing2. tp ne ad org nak brubah pada yg xbaik kan..cme kdg2 org yg menilai perubahan kite tu je pandai2 kate kte wat perubahan yg xbgus.padahal dia langsung xbrubah..lg laaa...'bgus' nye dr kte yg wat perubahan ni kan.hihi..so, sempena Maulidur Rasul esok kan..bley gak tanam2 azam nak wat perubahan itu sedikit demi sikit. sape kate taon baru je leh wat perubahan?pandai2 je..hihi..asal ad niat nak berubah bley je..btoi x kawan2 ku..hee~~

so, slamat menjalankan misi kamo masing2..berubah itu lagi bagus dr brada d takuk lama dan berasa t'lalu selasa d zon itu!!

0 kata hikmat:::